Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Pædagogiske rammer

Relations- og ressourceorienteret pædagogik er nøgleord for os i Lilletoften

I Lilletoften arbejder vi ud fra en anerkendende og inkluderende tilgang. Vi udviser anderkendelse ved at lytte til børnene og deres historier og tager ikke udgangspunkt i børnenes handlinger, men spørger ind til intentionen ud fra barnets alder og udvikling. Vi understøtter børnene i at være nysgerrige, spørgelystne og fantasifulde.

Udviklingszonen hos barnet er altid i fokus

Alle børn er forskellige og har forskellige forudsætninger. Vi er bevidste om hvordan vi anvender de 3 læringsrum, hvor vi enten:

  1. Går foran barnet - med anvisninger og det gode eksempel til efterlevelse.
  2. Går ved siden af barnet - deltagende i udviklende sparring
  3. Går bag ved barnet - parat til at bidrage hvis nødvendigt 

Organisering i Lilletoften

Vi er inddelt i tre børnegrupper;

Mariehøns      (3-4årige)     -     på Hønsestuen     

Humlebier      (4-5årige)     -     på Spilloppen

Sommerfugle (5-6årige)     -     i Køkkenalrummet

Alle grupper fungerer som udgangspunkt som særskilte grupper, hvor aktiviteter løbende på kryds og tværs fordrer samarbejde og samvær.